Właściciele Kofi – pięcioletniej buldożki francuskiej pierwszy raz zgłosili się do kliniki w grudniu ubiegłego roku. Kofi nie chciała się ruszać, piszczała z bólu, sztywniała, do tego miała ataki bolesności szyi oraz podwyższoną temperaturę.

Lekarz wykonał zdjęcie RTG, które uwidoczniło przesunięcie tarczy międzykręgowej C4-C5.

Następnie wykonano rezonans magnetyczny odcinka szyjnego kręgosłupa, na którym uwidoczniono dyskopatię Hansen typu I na wysokości C4/C5. Ponadto zobrazowano przerwanie rezerwy płynowej dobrzusznej.

Na kolejny dzień zlecono wykonanie zabiegu neurochirurgicznego metodą ventral slot w celu odbarczenia rdzenia kręgowego.

Po zabiegu pacjent zaczął pobierać pokarm oraz wodę, nie wykazywał problemów ze schylaniem się do miski, ustąpiły problemy z poruszaniem szyi. Po dwudniowej obserwacji Kofi została wypisana do domu.

W czerwcu – po sześciu miesiącach Kofi wróciła do nas na nocny dyżur. Tym razem pojawił się ból, piszczenie, sztywnienie, wyginanie kręgosłupa oraz napinanie brzucha.

Po zbadaniu neurologicznym pacjenta określono neurolokalizację oraz wykonano rezonans magnetyczny odcinka piersiowo-lędźwiowego kręgosłupa.

W badaniu MRI uwidoczniono ucisk na rdzeń kręgowy na wysokości Th 12/Th 13 po stronie dobrzuszno-prawej.

Kolejnego dnia przeprowadzono zabieg neurochirurgiczny – hemilaminektomię prawostronną.

Zabieg wyraźnie poprawił stan zdrowia pacjenta. Kofi jest już w domu z właścicielami. Porusza się sprawnie i widać, że ból zniknął.

[video width="640" height="352" mp4="https://www.klinikadlazwierzat.pl/wp-content/uploads/2022/06/klinika-teodorowscy-blog-przypadki-kliniczne-problemy-z-kregoslupem-5.mp4"][/video]