5 stycznia 2023 trafił do nas ośmioletni Laki. Pacjent z silnymi objawami bólowymi w okolicy kręgosłupa, które prawie uniemożliwiały mu poruszanie. W maju 2021r miał wykonany zabieg neurochirurgiczny w innej placówce weterynaryjnej. Kiedy Laki trafił do nas charakterystycznie zamiatał kończynami miednicznymi oraz miał wygięty grzbiet. Został zaopatrzony farmakologicznie oraz wykonano stosowne badanie neurologiczne, radiologiczne i rezonans magnetyczny. Przeprowadzono badanie na wysokopolowym aparacie GE, które uwidoczniło na wysokości Th13/L1 oraz L1/L2 w projekcji axialnej materiał dyskowy hypointensywny w T2W,  hiperintensywny w MERGE, gdzie uciska w dobrzusznie prawostronnie w opisywanej okolicy. Prócz wpukliny dodatkowo zobrazowano zmiany przerostowe po wcześniejszym zabiegu neurochirurgicznym.

Właściciele zadecydowali się na wykonanie zabiegu neurochirurgicznego w naszej klinice z powodu niedostatecznego efektu farmakologicznego. Podczas zabiegu hemilaminektomii odprowadzono zrosty wraz z materiałem dyskowym – tym samym uwolniono ucisk. Pies 24 h po zabiegu samodzielnie poruszał się bez oznak bólowych. Normalnie oddawał wszystkie potrzeby fizjologiczne.

Obecnie od zabiegu minęło ok 3 tyg. Laki świetnie radzi sobie zarówno podczas chodzenia, a przede wszystkim nie daje symptomów bólowych.