Operacja dyskopatii u psa i kota Warszawa - Klinika Teodorowscy

Operacja dyskopatii u psa i kota Warszawa

Klinika Teodorowscy świadczy usługi w zakresie neurochirurgii weterynaryjnej. Neurochirurgia weterynaryjna kierowana jest głównie do psów, które cierpią na porażenie jamnicze, czyli dyskopatię. Dyskopatia u psów to jedno z najczęstszych schorzeń układu kostno-szkieletowego. W celu zdiagnozowania tej choroby, na początku należy wykonać badanie neurologiczne psa, które pomoże określić stan pacjenta oraz miejsce wystąpienia urazu.

Leczenie dyskopatii u psów obejmuje dwie główne metody: zachowawczą i inwazyjną (operacyjną). Metoda zachowawcza, stosowana w mniej poważnych przypadkach, szczególnie u młodszych i mniejszych psów, polega na ograniczeniu aktywności zwierzęcia i podawaniu leków przeciwbólowych oraz witamin. Leczenie inwazyjne (operacja) jest wybierane, gdy istnieją przeciwwskazania do metody zachowawczej lub gdy uszkodzenie jest zaawansowane. W terapii stosuje się też sterydy i niesteroidowe leki przeciwzapalne.

Klinika Teodorowscy w Warszawie

Na czym polega badanie neurologiczne psa?

Badanie neurologiczne psa polega na badaniu odruchów psa i skontrolowaniu jego czucia bólu. Jest to etap wstępnej diagnostyki chorób neurologicznych. Na badanie neurologiczne trafiają pieski, które mają problemy z poruszaniem się i koordynacją ruchów lub po zauważeniu przez ich właścicieli innych nietypowych zachowań, takich jak osłabienie, skurcze mięśni, drgawki itp. Podczas badania neurologicznego lekarz obserwuje odruchy zwierzęcia. Stara się wychwycić wszelkie odchylenia od normy oraz odnaleźć potencjalne ognisko zaburzeń. Po badaniu neurologicznym psa następnym etapem w rozpoznaniu dyskopatii są kolejne metody diagnostyczne.

Dyskopatia u psów — leczenie

Leczenie dyskopatii u psa i wybór odpowiedniej metody leczenia zależy od kilku czynników. Lekarz weterynarii wskazuje stopień zaawansowania choroby. Należy np. ocenić stopień nasilenia objawów klinicznych i ustalić czas ich trwania. Tryb leczenia będzie inny, kiedy mamy do czynienia z pierwszym epizodem wystąpienia choroby oraz inny, kiedy objawy nawracają już któryś raz. Leczenie dyskopatii u psa zakłada również ograniczenie ruchu pieska. Zalecane jest unieruchomienie zwierzaka (np. w klatce) przez pierwsze tygodnie po zabiegu. Ponadto przez pierwsze kilka dni stosujemy niesteroidowe leki zapalne. Wskazana jest również rehabilitacja i fizykoterapia. Mogą one pomóc przyspieszyć rekonwalescencję po zabiegu neurochirurgicznym.

Operacja dyskopatii u psa

Cena operacji dyskopatii u psa nie jest stała. Zależy od stopnia zaawansowania choroby i oceny pacjenta przez lekarza weterynarii. Jeśli chcesz poznać przybliżoną cenę zabiegu, skontaktuj się z nami telefonicznie. Ostateczna wycena leczenia jest możliwa dopiero po konsultacjach z lekarzem, przeprowadzeniu szczegółowego wywiadu i przeanalizowaniu wyników badań.

Usunięcie dyskopatii u psa / kota

Najczęstszym wskazaniem do operacji kręgosłupa są dyskopatie (przepukliny krążka międzykręgowego) skutkujące uciskiem na rdzeń kręgowy lub korzenie nerwów rdzeniowych. Celem zabiegu jest usunięcie ucisku, który jest odpowiedzialny za objawy chorobowe. W zależności od charakteru dyskopatii i jej lokalizacji, chirurg może zdecydować o wykonaniu laminektomii, hemilaminektomii bądź o zastosowaniu techniki „ventral slot”. Operacje kręgosłupa wykonuje się również z innych wskazań do których zalicza się złamania kręgosłupa, czy niektóre typy nowotworów.

Czym jest dyskopatia

Dyskopatia jest chorobą kostno-szkieletową, charakteryzującą się bólem i dyskomfortem, a czasami nawet paraliżem. Objawy wynikają z ucisku uszkodzonego dysku na rdzeń kręgowy i nerwy. Wczesne sygnały choroby są subtelne, ale mogą nasilać się, prowadząc do poważnych uszkodzeń. Ważna jest szybka reakcja na objawy, aby zredukować ból, zahamować rozwój choroby i degradację kręgosłupa, szczególnie w przypadku psów.

Operacja dyskopatii u psa i kota Warszawa