Właściciele Tosi przybyli do nas, gdy zaniepokoili się stanem zdrowia swojego zwierzaka. Tosia odczuwała silny ból pourazowy, obok którego nie mogli przejść jej właściciele obojętnie. Schodzenie po schodach kończyło się wyciem i piszczeniem z bólu, a także sztywnością szyi. To powodowało brak energii i niechęć do aktywności. Codzienne funkcjonowanie dla Tosi stało się niekomfortowe i bolesne.

Niezwłocznie przyjęliśmy poszkodowaną 5-letnią buldożkę i przystąpiliśmy do badania. Lekarz wykonał zdjęcie RTG, które uwidoczniło przesunięcie tarczy międzykręgowej C4-C5. Po kilku innych badaniach, specjaliści zdecydowali się na zabieg neurochirurgiczny ventral slot, który polega na odbarczeniu rdzenia kręgowego. Dokładnie jest to usunięcie fragmentu uciskającego dysku międzykręgowego przez wytworzenie ubytku w dobrzusznej powierzchni przestrzeni międzystawowej.

Po zabiegu 5-letnia pacjentka szybko zaczęła dochodzić do siebie. Tosia zaczęła pobierać pokarm oraz wodę, wyszła o własnych siłach na zewnątrz, ustąpiły problemy z poruszaniem się.

Zabieg ten pozwolił chodzić Tosi bez odczuwania bólu, jej codzienne funkcjonowanie już poprawia się, a od zabiegu ventral slot minęło dopiero 24 godziny - na pierwszym filmiku widzimy zachowanie Tosi na drugi dzień po operacji, a na drugim filmie możemy obserwować Tosię 2 tygodnie po wykonanym zabiegu neurochirurgicznym.