Jak zostać dawcą?

Świadomi właściciele psów i kotów, rozumiejący szlachetną ideę potrzeby ratowania życia innych zwierząt, chętnie zgłaszają się wraz ze swoimi podopiecznymi, aby oddać krew. Lista honorowych dawców szybko się powiększa. Aby dołączyć do elitarnego grona honorowych dawców krwi nasz pupil musi spełniać odpowiednie warunki. Sprawdź poniżej, jak zostać dawcą.

Dawca zobowiązuje się do współpracy przez co najmniej jeden rok. W tym czasie pobieramy od niego 6-10 razy krew (psy i koty mogą bezpiecznie oddawać krew co 3 tygodnie). Za każdym razem pobrana krew jest badana morfologicznie, biochemicznie i na babeszjozę. Za pierwszym razem określamy grupę krwi, badamy krew w kierunku HB i Bart. Wyniki badań przesyłamy pocztą, faksem lub mailem.

Dawcą może zostać każdy spełniający następujące warunki:

Pomóż innym pupilom.

Zgłoś swojego zwierzaka jako dawcę krwi w naszym banku.

Pies:

• zdrowy,
  • waga co najmniej 6 kg,
  • wiek pomiędzy 10 miesięcy–7 lat,
  • regularnie odrobaczany, szczepiony przeciwko chorobom zakaźnym oraz zabezpieczony przed pchłami i kleszczami.

Kot:

• zdrowy,
  • waga co najmniej 4 kg,
  • wiek pomiędzy 10 miesięcy–7 lat,

Przebieg pobierania krwi

Pobranie krwi u psów odbywa się w obecności właścicieli. Pies umieszczany jest na specjalnym stole. Z pomocą właścicieli oraz pomocy medycznej unieruchamia się pacjenta. Następnie lekarz weterynarii zakłada psu stazę, goli sierść nad żyłą szyjną, dezynfekuje miejsce i wkłuwa się do żyły za pomocą specjalnej igły połączonej przez wężyk z workiem. Po pobraniu odpowiedniej ilości krwi należy jeszcze przez chwilę – aż do momentu, w którym ustanie krwawienie z miejsca wkłucia – przytrzymać dawcę.

W przypadku kotów pobieranie krwi odbywa się jedynie w obecności lekarza i pomocy medycznej. Pacjent przed pobraniem zostaje poddany sedacji. Procedura samego pobrania przebiega podobnie jak u psów. Po całkowitym wybudzeniu dawcy zostaje on oddany w ręce właściciela.

Podziękowania dla darczyńców

W podziękowaniu za szczytny cel i chęć pomocy każde zwierzę podczas wizyty w Banku Krwi otrzymuje:

Pierwsza wizyta:

• obroża „Ratuję życie”,
  • określenie grupy krwi,
  • badanie w kierunku HB i Bart,
  • podstawowe badania morfologiczne i biochemiczne,
  • krew pełna dla kotów (krew kocia) w opakowaniu 1-jednostkowym.

Każda kolejna wizyta:

• 3 kg worek karmy wysokoenergetycznej,
  • badania morfologiczne,
  • badania biochemiczne,
  • badanie na babesie sp.

Zamówienia oraz szczegółowe informacje na temat krwiodawstwa i krwiolecznictwa można uzyskać pod numerem tel. 32 738 40 41.
Bank czynny jest 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Jak zostać dawcą?